Received your online store package?

Take the first step of your journey by activating your U Mobile line via the following steps.

Automatic Activation
Your U Mobile line will be automatically activated 48 hours after you have successfully received your online store package.
Manual Activation
Activate your U Mobile line manually via
Online Store1.

1 As your billing starts the moment you activates the line, it is advisable to only activate it once you have successfully received your package.

  1. Login to store by using the login credentials you previously created.

  2. Select ‘Activation History’ from the drop-down menu. Click ‘Activate’ under the status column.

  3. Your SIM card will be activated in 2 hours.

  1. Login to store by using the login credentials you previously created.

  2. Select ‘Order History’ from the drop-down menu.

  3. Click on ‘More Info’.

  4. Your number will be under ‘Description of Order’.

  1. Once your line is activated, log in to Selfcare.

  2. Go to ‘Manage Bill’ > ‘Billing Preferences’.

  3. Choose e-billing as your preferred billing method.

Go to Selfcare

2 You can only opt for Postpaid e-billing once your U Mobile line is activated.

Send us an email and we'll get back to you
Drop by your nearest U Mobile store.
Need help urgently? Call us at +6018 388 1318

Sudah terima pakej stor online anda?

Ambil langkah pertama dengan mengaktifkan kad SIM U Mobile anda melalui cara-cara berikut.

Pengaktifan Automatik
Kad SIM U Mobile anda akan diaktifkan secara automatik dalam masa 48 jam selepas anda berjaya menerima pakej stor online anda.
Pengaktifan Manual
Aktifkan kad SIM U Mobile anda secara manual melalui stor online1.

1 Kitaran bil anda bermula di saat anda mengaktifkan kad SIM anda. Jadi adalah dinasihatkan anda hanya aktifkan kad SIM selepas anda berjaya menerima pakej stor online.

  1. Log masuk ke stor dengan menggunakan kombinasi log masuk yang telah anda cipta.

  2. Pilih ‘Activation History’ daripada menu drop-down. Klik ‘Activate’ di bawah kolum status.

  3. Kad SIM anda akan diaktifkan dalam 2 jam.

  1. Log masuk ke stor dengan menggunakan kombinasi log masuk yang telah anda cipta.

  2. Pilih ‘Order History’ daripada menu drop-down.

  3. Klik pada ‘More Info’.

  4. Nombor anda ada di bawah ‘Description of Order’.

  1. Selepas kad SIM anda diaktifkan, log masuk ke Selfcare’.

  2. Pergi ke ‘Manage Bill’ > ‘Billing Preferences’.

  3. Pilih e-pembilan sebagai kaedah pembelian pilihan.

Pergi ke Selfcare

2 Anda boleh pilih e-pembilan untuk pelan Pascabayar selepas kad SIM U Mobile anda telah diaktifkan.

Hantar emel kepada kami dan kami akan menghubungi anda.
Kunjungi kedai U Mobile berhampiran anda.
Perlukan bantuan segera? Telefon kami di +6018 388 1318.

收到你的Online Store配套?

通过以下步骤启动你的U Mobile SIM卡, 迈出旅程的第一步。

自动启动
你的U Mobile SIM卡将在成功被接受后的48小时内自动启动
自行启动
通过Online Store1自行启动你的U Mobile SIM卡。

1 由于你的账单是在SIM卡被启动之时开始计算,所以我们极力建议你在成功接收SIM卡后再启动。

  1. 点击Login to Store,并使用你的登录讯息登入。

  2. 从下拉列表中选择‘Activation History’。 在状态列表中点击‘Activate’。

  3. 你的SIM卡将会在2小时内启动。

  1. 点击Login to Store,并使用你的登录讯息登入。

  2. 从下拉列表中选择‘Order History’。

  3. 点击‘More Info’。

  4. 你的号码将会在‘Description of Order’之下。

  1. 当你的线已启动,请登入‘Selfcare’。

  2. 到‘Manage Bill’ > ‘Billing Preferences’。

  3. 选择电子账单作为你首选的结算方式。

Selfcare

2 你只可在你的U Mobile SIM卡启动后才可选择电子账单。只限后付配套。

传送一则电邮给我们,我们将会尽快回复你。
亲临你邻近的U Mobile商店
急需援助?请拨电至+6018 388 1318
-